כתובת החנות

בלפור 68, בת ים

פתרונות ראייה מתקדמים

בלויה אופטומטריה בת ים פתרונות ראייה ייחודיים!

עזרי ראייה ירודה

ראייה ירודה הוא תחום המתמקד בשיפור הראייה במטופלים בעלי לקויי ראייה אשר חדות ראייתם נמוכה מאוד, ולא ניתן לשפר את ראייתם לחדות ראייה תפקודית עם משקפיים או עדשות מגע. הטיפול בראייה ירודה מתמקד בהתאמת מגדלות (אביזרים אופטיים להגדלה), כך שהמטופל מתנהל עם אביזרי הגדלה ביום יום (מגדלות, טלסקופים, מיקרוסקופים ועוד). שיפור הראייה המתקבל ממגדלות אלו הוא בעיקר שיפור ראייה פונקציונלי (זיהוי פרצופים, ראייה לטלוויזיה, קריאת עיתון), ובכך נוכל לאפשר לכבד הראייה שיגרת חיים טובה יותר. בדיקה לראייה ירודה כוללת התאמת מספר מקסימלי למשקפיים (אם ניתן), קביעת חדויות ראייה, הבנת צרכי המטופל ועל ידי כך קבלת החלטה על התאמת עזרי ראייה מתאימים.

מהם עזרי הראייה?

מגדלות

המגדלת מאפשרת לראות את הכתוב בצורה גדולה יותר. ההגדלה מתוארת כך: X2, X3, X5 וכו’ . ככל שהמספר גדול יותר הגדלת הכיתוב תהיה גדולה יותר אך שטח הקריאה יהיה קטן יותר. המגדלות מגיעות במספר אפשרויות וזאת לפי נוחות המשתמש: מגדלות ידניות אשר ניתן להחזיק ביד, מגדלות עומדות אותן מניחים על חומר הקריאה, ומגדלות קליפון אשר נתפסות על גשר המשקפיים כך שהיידים חופשיות. בכל תצורה ניתן גם לקבל עם תוספת תאורה לשיפור הקונטרסט דבר התורם לראייה טובה יותר עם המגדלת.

טלסקופים

מאפשר הגדלה בראייה למרחק (כמו בצפייה בטלוויזיה). יש לקחת בחשבון שככל שההגדלה גדולה מצטמצם שטח שדה הראייה עם הטלסקופ. לכן לשימוש ברחוב מומלץ טלסקופ עם הגדלה קטנה יותר מאשר לפנים הבית. קיימים טלסקופים המורכבים על משקפי הראייה וקיימים כאלו המוטבעים בתוך עדשת המשקפיים (טלסקופ בייצור אישי).

מגדלות עם תאורה
טלסקופים ומיקרוסקופים

מיקרוסקופים

משקפיים להגדלת דברים במרחק קרוב המאפשרים שטח קריאה רחב יותר. במיקרוסקופ חומר הקריאה חייב להיות במרחק קצר יותר ממגדלות סטנדרטיות וזאת בשל ההגדלה הגדולה אותה הן נותנות.

טמ”ס

מכשיר אלקטרוני הכולל אופציות הגדלה מתקדמות. המכשירים המתקדמים יותר מציעים אף שינויי קונטסרט בתמונה (דבר המאפשר הקלה בקריאה למטופלים עם מחלות ברשתית). ברוב המכשירים יש בטרייה נטענת כך שיש אפשרות לשאת את המכשיר בתיק. בנוסף יש אפשרות לחבר אותו למסך הטלוויזיה ולקבל הגדלה נוספת.

משקפות שחייה

בלויה אופטומטריה ניתן להשיג משקפות שחייה אופטיות, המאפשרות ראייה חדה גם מתחת למים. המשקפות מגיעות במספרי פלוס ומינוס (ללא צילינדרים) ומאפשרים פתרונות לשחיינים חובבים, ספורטאים ועוד. מסגרות של Speedo ו-Spurt בין הטובות ביותר שקיימות היום בשוק, מגיעות עם רצועות סיליקון וריפודי סיליקון המאפשרים נוחות והגנה מפני חדירת מים.

משקפת שחייה עם מספר

משקפי מגן לספורט

בפעילות ספורטיבית ובמשחקי ספורט מסויימים (כדורגל, כדורסל) קיימת סכנה מפגיעה בפנים ובעיקר בעיניים. עבור כך נועדו משקפי מגן לספורט. זהו פיתרון המאפשר לשחקן גם לראות ברור תוך כדי המשחק, וגם מספק הגנה מעולה על העיניים.
המסגרות מגיעות עם ריפוד פנימי מיוחד על מנת שיהיה נוח להרכיב אותם כצמוד לפנים, ועם רצועת ספורט ייחודית. המסגרות מגיעות עם עדשות פוליקרבונט חסינות שבר ולאלו בעלי מרשם משקפיים ניתן להשיג עדשות פלסטיק אופטיות להגנה שאינן שבירות (בוקסר, Trivex) בהזמנה מיוחדת. ניתן לביצוע במגוון מרשמים. מתאים לרוב המוחלט של סוגי הספורט. כאן אצלנו תוכלו למצוא שני מותגים מהמובילים בעולם בתחום: ProGear ו- Liberty

משקפי ספורט

עדשות סינון אור כחול

בחיים המודרנים אנו נחשפים יותר לאור המגיע ממסכי טלוויזיה וממחשבים, דוגמת טלפונים ניידים, מסכי מחשב, פנסים, עמודי תאורה ועוד. האור הנפלט הוא “אור כחול” , זהו בעצם אור מלאכותי המזיק לעיניים שלנו ועול לגרום להפרעות ראייה שונות. עדשות לסינון האור הכחול הן בעלות מספר יתרונות:

  • מספקות הגנה יעילה ושמירה על בריאות העיניים
  • ראייה נוחה בכל סביבה
  • הפחתת לחצים בעיניים
  • שיפור תכונות האנטי-רפלקס של משטח העדשה האחורי להגנת UV מקיפה
  • שיפור הניגודיות לקבלת ראייה טובה יותר.

עדשה זו מתאימה למבוגרים וגם לילדים וניתנת לשימוש גם עבור אלו שאינם בעלי צורך בתיקון ראייה.

העדשה הימנית ללא סינון אור כחול, העדשה השמאלית עם סינון אור כחול

פריזמות

פריזמות במשקפיים מיועדות לטיפול בבעיות ראייה של מיקוד הראייה, בעיות בשרירי עיניים ובעיות פזילה למיניהם. הפריזמה היא אינה מרשם רגיל, ומצריך ייצור ספציפי ללקוח. מטופלים הסובלים מבעיות בשרירי עיניים זקוקים הרבה פעמים להתאמות פריזמה, כי מספר רגיל מקשה בד”כ על שרירי העיניים לעבוד בצורה תקינה ופחות מאומצת. מקרים כאלו מלווים בד”כ באי נוחות, כאבי עיניים, כאבי ראש, עייפות, צריבות בעיניים ועוד.